Świeca zapłonowa

Wielu kierowców podczas eksploatacji samochodu zaskakują różnego rodzaju usterki. Często dają się one łatwo rozpoznać na podstawie przeróżnych dźwięków, takich jak: stuki, chrobot, głośna lub nierówna praca silnia. Są jednak takie usterki, które pojawiają się nagle, bez żadnego ostrzeżenia.

 
 

Jedną z takich usterek jest problem z uruchomieniem jednostki napędowej. Przekręcamy kluczyk, rozrusznik usiłuje uruchomić silnik, ale mimo wielokrotnych prób nie udaje się odpalić jednostki napędowej. Co wtedy? Zwykle w takich sytuacjach winne są układ paliwowy lub zapłonowy.

Promieniowa rozdzielaczowa pompa wtryskowa VP44

Oczywiście bez specjalistycznych narzędzi nie sprawdzimy dokładnie wszystkich elementów, ale możemy spróbować znaleźć przyczynę usterki, badając podstawowe elementy. Na początku warto sprawdzić działanie pompy paliwa. Jak to zrobić? To bardzo proste. Przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję zapłonu, przez klika sekund powinno być słyszalne ciche buczenie z okolic zbiornika. Będzie to oznaczało, że pompa paliwa najprawdopodobniej jest sprawna.

Przewody paliwowe

Niestety właściwe działanie tego elementu nie gwarantuje jeszcze, że paliwo dostarczane jest do silnika. Jak to sprawdzić? Trzeba delikatnie poluzować przewody paliwowe lub śrubę na listwie wtryskiwaczy. Wszelkie wycieki będą świadczyły o tym, że do jednostki napędowej dociera paliwo. Jeśli jednak po ustawieniu kluczyka we właściwej pozycji nie słychać pracy pompy paliwa, nie oznacza to jeszcze, że urządzenie kwalifikuje się do wymiany.

Najpierw trzeba obejrzeć właściwy bezpiecznik odpowiedzialny za jej działanie. Jeżeli bezpiecznik nie jest przepalony, wówczas winę za taki stan rzeczy ponosi przekaźnik pompy. Jednak takiej usterki nie jesteśmy w stanie sprawdzić na parkingu po blokiem. W niektórych przypadkach za odmowę działania pompy mogą odpowiadać alarm lub immobilizer.

Zdarzają się przypadki, że układ doprowadzania paliwa się zapowietrzy. Winny takiej sytuacji jest zazwyczaj przyblokowany lub nieszczelny zaworek zwrotny. Jeśli pompa paliwa pracuje, kontrolki po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu zapalają się i gasną. Należy przeciągnąć nieco czas rozruchu (nawet do kilkunastu sekund), uchylając przy tym przepustnicę. Jeżeli układ paliwowy działa dobrze, powinniśmy sprawdzić układ zapłonowy.

Skrzynka z bezpiecznikami

Na początek powinniśmy sprawdzić działanie przewodów rozruchowych. Jak to zrobić? Jeżeli dysponujemy świecą zapasową, możemy odłączyć przewód z jednej ze świec i przyłożyć jego niezaizolowaną część do metalowego końca świecy zapasowej. Jeżeli nie mamy świecy zapasowej, aby przeprowadzić taki test, musimy użyć sprawnej świecy wykręconej z silnika. Następnie trzeba poprosić inną osobę o uruchomienie silnika, a my w tym czasie sprawdzimy, czy świeca daje iskrę.

Operację tę powtarzamy na wszystkich kablach odpowiedzialnych za doprowadzenie prądu do świec. Jeśli choćby na jednej z nich nie ma iskry, możemy przypuszczać, że uszkodzeniu uległy sama świeca iskrowa, cewka zapłonowa, moduł bądź komputer silnika. W takiej sytuacji dalszą diagnozę lepiej zlecić mechanikowi.

Źródło : http://autokult.pl/2011/04/26/co-moze-byc-przyczyna-problemow-z-rozruchem-silnika-poradnik

  • Jak czytać i dobrać rozmiar opon?

    Jak wybrać odpowiednie opony? To istotne pytanie, szczególnie biorąc pod uwagę jak wiele zależy od ogumienia w samochodzie.   Kartka rozmiaru A4 – mniej więcej tak małą powierzchnią samochód styka się
    Czytaj więcej
  • Co ile powinno się wymieniać olej w samochodach?

    Częstotliwość wymiany oleju może być kwestią dyskusyjną, nie ma jednak wątpliwości, że każdy użytkownik powinien się stosować do wymogów gwarancyjnych stawianych przez producenta lub informacji zawartych w książce serwisowej. Przeważnie
    Czytaj więcej
  • Geometria kół

    Właściwie ustawiona geometria kół gwarantuje bezpieczeństwo, pewne prowadzenie i prawidłowe zużycie opon. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zbieżności i innych składowych ustawiania kół, to koniecznie musisz tutaj zajrzeć. Co to jest geometria kół
    Czytaj więcej
  • Obsługa układu klimatyzacji – przegląd i odgrzybianie w jednym

    Jak zapewne wszyscy wiedzą układ klimatyzacji nie jest układem samoobsługowym. Oprócz standardowego przeglądu, który powinno wykonywać się nie rzadziej niż co 2 lata, bardzo ważne jest odgrzybianie układu klimatyzacji i
    Czytaj więcej
  • Co może być przyczyną problemów z rozruchem silnika?

    Wielu kierowców podczas eksploatacji samochodu zaskakują różnego rodzaju usterki. Często dają się one łatwo rozpoznać na podstawie przeróżnych dźwięków, takich jak: stuki, chrobot, głośna lub nierówna praca silnia. Są jednak takie
    Czytaj więcej
  • Czas na sprzęgło?

    Człowiek potrafi przyzwyczaić się niemal do wszystkiego, szczególniejeśli zmiany na gorsze postępują bardzo powoli. Dlatego właśnie łatwojest nie zauważyć postępującego zużycia sprzęgła. Kierowca po prostu odruchowo inaczej operuje nogą, kompensując
    Czytaj więcej
porn Porn